Czy wiesz na ile sprawnie działa Twój sklep internetowy? Czy jest w nim wszystko co niezbędne, żeby był wygodny dla użytkownika? Czy odpowiednio prezentujesz się w wyszukiwarkach i mapach Google? Właśnie pojawiły się narzędzia, dzięki którym łatwo odpowiesz na powyższe pytania.
Bez świadomości na co zwracają uwagę klienci trudno rozwijać sklep internetowy. Google Grow My Store ocenia wrażenia klientów w Twojej witrynie handlu detalicznego i podaje przydatne wskazówki, jak ulepszyć na podstawie badań Google wykonanych między innymi we współpracy z Kantar TNS i Ipsos MORI. W wyniku automatycznej analizy opartej o słowa kluczowe powstaje raport uwzględniający ponad 20 czynników ważnych dla klientów bez względu na to, czy jest to pełnoprawny sklep internetowy, czy witryna prezentująca ofertę sklepu stacjonarnego.
Oprócz ogólnego podsumowania jakościowego raport precyzyjnie określa miejsca na stronie, które wymagają uwagi, np. czy zawiera dane kontaktowe, lokalizację w przypadku sklepów stacjonarnych, czy jest zabezpieczona certyfikatem SSl, czy na stronie są ceny opisy i opinie o produktach. Narzędzie jest bezpłatne i od niedawna obsługuje także język polski. Niewielkim minusem jest mała ilość predefiniowanych branż podlegających analizie, więc dla działalności niszowych wskazówki i trendy mogą nie być do końca miarodajne.
Możesz przetestować swoją stronę wchodząc na thinkwithgoogle.com
Nie masz jeszcze sklepu internetowego? Polecamy Comarch e-Sklep. Profesjonalny sklep internetowy bazujący na systemach Comarch ERP. Skontaktuj się z nami, a nasi specjaliści dopasują go idealnie do potrzeb Twojej firmy.
To narzędzie analizuje Profil Firmy w Google i podpowiada, jakie zmiany należy wprowadzić do swojej wizytówki, aby przedsiębiorstwo prezentowało się bardziej atrakcyjnie dla potencjalnych klientów, a jednocześnie by widoczne były wszystkie niezbędne informacje. Narzędzie jest proste i intuicyjne. Żeby przeanalizować wizytówkę firmy wystarczy podać nazwę na smallbusiness.withgoogle.com
Cytując Hannę Kulawczuk, Product Marketing Manager, Google Polska:
„Wskutek pandemii i ograniczeń z nią związanych, rynek e-commerce w Polsce urósł w 2020 roku o 42% . Obecnie już 3 na 4 polskich internautów przynajmniej od czasu do czasu kupuje produkty przez internet.”
Przewiduje się, że współczynnik ten raczej nie będzie spadał. Co więcej, wielu kupujących deklaruje, że sklepy stacjonarne wykorzystuje jako swoiste shwroomy, gdzie może obejrzeć czy przymierzyć produkt, który ostatecznie i tak kupują przez internet, dlatego warto sprawdzić, jak sklep czy witryna prezentuje się na tle konkurencji.