Branża bankowa coraz częściej wybiera rozwiązania Comarch ERP. Dowodem na to jest nasze najnowsze wdrożenie w jednym z Poznańskim banków. Ze względu na nowe obowiązki sprawozdawcze zgodności z ustawą o JPK oraz w celu usprawnienia księgowości na potrzeby własne, władze neoBanku wybrały nas na swojego opiekuna. Naszym zadaniem było m.in. integracja nowego rozwiązania z istniejącymi systemami bankowymi na potrzeby raportowania do Komisji Nadzoru Finansowego.
W wyniku zmiany ordynacji podatkowej, dotyczącej obowiązku wprowadzenia Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK), władze Wielkopolskiego Banku Spółdzielczego podjęły decyzję o rozwinięciu infrastruktury informatycznej o nowe rozwiązania związane z możliwością wygenerowania JPK_VAT na sierpień 2016 włącznie oraz JPK_FA – w przypadku zażądania przez organy podatkowe. Wybranym przez neoBANK rozwiązaniem jest wdrożenie systemu Comarch EPP OPTIMA, jako oprogramowania sprawdzonego, dopasowanego do polskich przepisów prawnych.*
Zakres wdrożenia w neoBanku-u obejmował:
Dzięki wdrożeniu Comarch ERP Optima, pracownicy neoBANKU zyskali możliwość:
Jako nowy użytkownik rozwiązań Comarch, pracownicy neoBanku mogą liczyć na wsparcie ze strony naszych konsultantów oraz możliwość stworzenia kolejnych funkcjonalności - dopasowanych do oczekiwań Klienta.
*Od 2008 roku Wielkopolski Bank Spółdzielczy prowadzi działalność pod nazwą handlową neoBank - pod którą oferuje całość swoich usług i produktów.