Firma ,,Florentyna" została założona w 1991 roku, jako spółka cywilna zajmująca się handlem hurtowym artykułami gospodarstwa domowego. Założycielami byli Mariusz i Jarosław Mateccy, którzy do dnia dzisiejszego z dużym powodzeniem kierują firmą. Od 1999r. siedziba firmy mieści się w Pleszewie. Firma posiada ponad 30 aut dostawczych i zatrudnia ponad 200 pracowników, a ponadto posiada magazyn o łącznej powierzchni ponad 22 tys. m2. Największymi odbiorcami naszych produktów są sieci handlowe, takie jak Real, Auchan, Tesco, Intermarche, Careffour, Lidl, a poza tym mniejsze sklepy. Do bezpośrednich kontaktów z firmami wyznaczeni są doradców klientów, którzy ściśle współpracują ze służbami finansowymi i zaopatrzenia. Pozwala to na bardzo szybkie reagowanie na wszelkie potrzeby odbiorców.
W celu osiągnięcia jak najwyższej jakości obsługi klientów oraz udoskonalenia współpracy między działami firmy, w 2008 roku Zarząd zdecydował o konieczności wdrożenia zintegrowanego systemu wspomagającego zarządzanie. Po przeanalizowaniu dostępnych na rynku systemów klasy ERP wybrano rozwiązanie oferowane przez firmę COMARCH. Czynnikami decydującymi o wyborze były bogata funkcjonalność i elastyczność COMARCH CDN XL oraz możliwość rozbudowy systemu. Nie bez znaczenia była również wysoka jakość usług, jaką zapewniał dostawca - partner Comarch - firma PROFISOFF. Proces implementacji rozpoczął się w marcu 2008r. Na podstawie przeprowadzonej wcześniej analizy potrzeb klienta, wdrożone zostały następujące moduły systemu: Sprzedaż, Zamówienia, Import, Kompletacja, Księgowość, Środki Trwałe, Płace i Kadry, Serwis, BI, Administrator oraz Interfejs Programistyczny. Na dzień dzisiejszy, z rozwiązania korzysta 50 użytkowników.
Oprócz standardowej funkcjonalności Comarch CDN XL, zespół Profisoft rozwiązał najważniejszy dla firmy problem, tj. napisał i uruchomił aplikację obsługującą elektroniczną wymianę dokumentów, m.in. import zamówień do systemu, export dokumentów handlowych w formacie ECOD oraz w innych formatach, zgodnie z indywidualnymi wymogami każdej sieci.
Do najważniejszych korzyści, jakie osiągnęliśmy poprzez wprowadzenie nowego systemu, zaliczyć można: znaczne zmniejszenie kosztów związanych z do- kumentami papierowymi (wysyłka, archiwizacja), redukcję liczby tych dokumentów oraz wyeliminowanie błędów pojawiających się w procesie ręcznego ich wystawiania. Nastąpiła wyraźna poprawa procesów logistycznych. Lepsza komunikacja, szybki dostęp do aktualnej informacji, szerokie możliwości raportowania, wsparcie w procesach decyzyjnych.
W chwili obecnej firma Florentyna jest profesjonalnie przygotowana, aby sprostać wymaganiom klientów. Solidny zespół ludzi, szybkie środki transportu i nowoczesny system informatyczny, pozwala na skrócenie czasu między złożeniem zamówienia a dostawą towaru do 24 godzin.
Robert Dubielczyk
Od 30 lat dostarczamy niezawodne rozwiązania IT. Wiele tysięcy Klientów pozwoliło na realizowanie projektów informatycznych dla każdej gałęzi rynku
Od początku powstania firmy, nieprzerwanie utrzymujemy wysoką pozycję na rynku. Posiadamy wysoko wykwalifikowanych konsultantów i programistów ciągle podnoszących swoje kompetencje
Stawiamy tylko na nowoczesne oprogramowanie. Tworzymy projekty Klientów w oparciu o najnowsze koncepcje biznesowe branży IT.
Potrafimy słuchać i doradzać, zawsze przeprowadzamy głęboką analizę potrzeb Klienta, dzięki czemu dostarczane oprogramowanie i usługi spełniają potrzeby firmy.
Dzięki bogatemu doświadczeniu, nabytemu podczas pracy nie tylko z dużymi firmami jesteśmy w stanie zaproponować kompletną ofertę dla każdej firmy.
Ilość rozwiązanych problemów oraz różnorodność przypadków przekłada się wprost na skuteczność dzisiejszych działań. Szybkie diagnozy oraz kompetencje naszych pracowników pozwalają nam na znaczne skrócenie czasu reakcji.
Wszytko to przekłada się zminimalizowanie ilości godzin a posługując się znanym wszystkim powiedzeniem autorstwa Benjamina Franklina "Czas to pieniądz" - Szanujemy czas Klientów.