Firmy zajmujące się serwisem i usługami, które nie dostarczają fizycznego produktu, szczególnie dużo uwagi muszą poświęcić na optymalizację działań, w celu bardziej profesjonalnej obsługi klienta. O sukcesie w tej branży decyduje profesjonalizm i czas realizacji zleceń oraz optymalne zarządzanie zasobami serwisowymi - każdy błąd sporo kosztuje.
Sami jesteśmy firmą usługową dlatego wyraźnie dostrzegamy korzyści płynące z dostosowania odpowiednich rozwiązań wspierających działania zarządzania usługami, obsługi zleceń, śledzenia rozwoju poszczególnych etapów harmonogramowania i rozliczania pracy serwisantów. Największe korzyści w kontekście aplikacji wspierających serwis i usługi dostrzegamy w kontroli nad płynnością informacji i poczucia gwarancji zrealizowanych zadań w kontekście klienta odbierającego naszą pracę.
Dzięki systemom do zarządzania Comarch każda firma usługowa, bądź serwisowa może być skutecznie zarządzana.
Idealnym programem do obsługi małych firm usługowych jest moduł Comarch ERP Optima Faktury. Umożliwia on w łatwy sposób wystawianie dokumentów handlowych, tworzenie cenników z dowolną ilością cen, a także założyć poszczególnym kontrahentom kartoteki, w których uwzględnione będą rabaty oraz warunki handlowe. Dla firm małych oraz średnich firm serwisowych w programie Comarch ERP Optima stworzono dedykowany moduł Serwis. Moduł ten umożliwia rejestrację zdarzeń dotyczących zleceń serwisowych oraz planowanie pracy serwisantów. Dodatkowo w zależności od potrzeb każdego punktu serwisowego pozwala tworzyć formularze zleceń, harmonogramować zadania, rejestrować wykonane czynności oraz historię realizacji napraw, czy też opisywać urządzenia serwisowane atrybutami (cechami). Comarch ERP Optima Serwis to idealne rozwiązanie dla wszystkich punktów serwisowych, które chcą ułatwić swoją pracę i skrócić czas wykonywanych czynności.
Comarch ERP Altum to inteligentna platforma ERP, obsługująca kluczowe procesy biznesowe w firmie. Dedykowana jest średnim i dużym przedsiębiorstwom handlowo-usługowym oraz sieciom handlowym. Comarch ERP Altum to pierwsza i jedyna inteligentna platforma biznesowa wspierająca zarządzanie, którą można dopasować do indywidualnych potrzeb klienta. Wyróżnia ją wbudowane narzędzie raportujące Business Intelligence, współpracujące z wbudowanym silnikiem Business Process Management (workflow)...
Comarch ERP XL bardzo dobrze sprawdza się w dużych i średnich firmach zajmujących się usługami i serwisem. Moduł Serwis umożliwia monitorowanie przebiegu realizacji, rozliczanie zleceń oraz wspomaga planowanie. Dzięki zastosowaniu systemu Comarch ERP XL firmy zajmujące się serwisem i usługami zyskują znaczącą poprawę jakości obsługi klientów. Na bieżąco mają dostęp do wszystkich informacji na temat zleceń czy szczegółowych kosztów firmy.
ProfiCenter to aplikacja wspomagająca zarządzanie cyklicznym rozliczaniem usług świadczonych szerokiej grupie odbiorców. Pojedynczy odbiorca w powtarzalnych okresach opłaca rachunki za dostarczone usługi. Składniki pojedynczych opłat mogą być bardzo zróżnicowane, zależne od różnych parametrów charakteryzujących umowę (rodzaj abonamentu, stałe opłaty sieciowe, podstawowa cena wynajmu) oraz od bieżącego, zmiennego w okresach „zużycia” (ilość zużytej energii, ilość zużytych impulsów telefonicznych, obrót handlowy w okresie).