Prezentujemy Państwu wybrane nowości i zmiany w najnowszej wersji Comarch e-Sklep 2020.3
W najnowszej aktualizacji e-Sklepu, w wersji B2B z aktywną usługą Comarch Sync, umożliwiono udostępnianie kontrahentom plików dodawanych w Comarch ERP XL na zakładce kontrahenta "Załączniki". Dopuszczalne formaty to: doc, docx, xls, xlsx, pdf, zip oraz rar.
Funkcjonalność obsługuje najnowszy szablon Szafir - 2020.3
W szablonie Szafir kontrahenci zalogowani do sklepu mogą w Strefie Klienta na liście zamówień z e-Sklepu oraz na liście zamówień udostępnianych za pomocą Comarch e-Sklep Sync zobaczyć status płatności i dostaw dla widniejących zamówień.
Na chwilę obecną powyższa funkcjonalność nie współpracuje z Comarch ERP XL
Aby umożliwić w sklepie Comarch 2020.3 obsługę płatności online za pośrednictwem platformy eService, należy podpisać umowę z usługodawcą a następnie skonfigurować płatność w panelu administracyjnym sklepu. Po dokonaniu aktywacji należy dodać nową płatność w konfiguracji "dostaw i płatności"
Szczegółowe informacje na temat integracji płatności eService z Comarch e-Sklep znaleźć można na stronie producenta: Comarch
Pracę przy generowaniu pliku XML znacznie usprawnia w wersji 2020.3 możliwość wskazania grup towarowych z których będą pobrane kartoteki towarowe. W przypadku braku istniejącego powiązania wybranej kategorii z kategorią w serwisie, jej pozycja na liście wybranych będzie wyróżniona podświetleniem w czerwonym kolorze
W sklepie Comarch 2020.3 została dodana możliwość skonfigurowania na formach dostawy przedziału wagowego, którego spełnienie lub nie, włączy lub wyłączy daną formę dostawy z procesu realizacji zamówienia składanego przez użytkownika sklepu.
Funkcjonalność ta wymaga przypisania wag dla jednostki podstawowej i jednostek pomocniczych (o ile są do sklepu wysyłane) na kartotekach towarowych w posiadanym systemie ERP Comarch.
W celu ułatwienia wyboru wykluczonych z danego sposobu dostawy towarów, udostępnione zostały na liście kolumny "długość", "szerokość", "wysokość", "jednostka miary" oraz "waga". Dla kolumny "jednostka miary" dodatkowo wprowadzono możliwość filtrowania.
W najnowszej wersji sklepu zmianie uległy treści oraz szata graficzna wysyłanych powiadomień mailowych. Motywy kolorystyczne powiadomień dopasowane zostały do motywów kolorystycznych standardowych szablonów Comarch
W najnowszych szablonach Comarch e-Sklep, dla odbioru dostawy w placówce Poczty Polskiej, dodano możliwość skonfigurowania rodzajów punktów, które będą się pokazywały użytkownikowi na mapie.
W konfiguracji dostępne są dwie opcje reprezentujące zbiór punktów odbioru:
Warto pamiętać, że nie wszystkie punkty odbioru dysponują dostępnymi w Comarch e-Sklep metodami płatności. Użytkownik sklepu, po wyświetleniu mapy zobaczy tylko te punkty, które obsługują wcześniej wybraną przez niego płatność.
Dzięki wprowadzeniu obsługi synchronizacji wielu grup kontrahenta usprawnione zostało naliczanie rabatów uzależnionych od grupy, wyświetlanie rabatów w Strefie klienta (szablon Szafir) oraz naliczanie darmowej dostawy dla grupy kontrahentów.
W najnowszej wersji sklepu generowana mapa strony zawiera również towary archiwalne. Konfiguracja mapy strony XML znajduje się w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep w menu "pozycjonowanie/Mapa strony XML"
Więcej informacji na temat mapy strony XML znaleźć można w artykule na stronie producenta: Mapa strony XML.
Na potrzeby utrzymania pozycjonowania sklepu w przeglądarkach internetowych, w jego najnowszej wersji umożliwiono dodawanie przekierowań 301 na zewnętrzne adresy URL z wykupionym certyfikatem bezpieczeństwa - SSL (HTTP(s))
W panelu konfiguracyjnym przekierowań 301 została dodana kolumna, w której należy dodatkowo wybrać jeden z dwóch typów przekierowań adresu - zewnętrzny lub wewnętrzny. W przypadku importu pliku z listą przekierowań, należy dodać w nim parametr "external" z wartością "1" dla linków zewnętrznych, natomiast "0" dla linkowania wewnętrznego. Domyślnym ustawieniem przekierowania, w przypadku braku takiego parametru, jest przekierowanie wewnętrzne.
W pliku XML, który tworzy się podczas synchronizacji między systemem ERP a e-Sklepem, dodano informację na temat typu płatności online jaka była używana do opłacenia poszczególnych zamówień (np. Dotpay, Tpay, eService). Na chwilę obecną funkcjonalność ta obsługiwana jest w systemie Comarch ERP Optima. Informacja o typie widnieje na RO będącym w buforze na zakładce "e-sklep" w polu "forma płatności".
W najnowszej wersji sklepu, w dzienniku zdarzeń, dostępna jest lista towarów, przy których wystąpiły nieprawidłowości podczas próby ich synchronizacji, z możliwością eksportu listy do pliku. Informacja o towarach dostępna jest po kliknięciu w link "Szczegóły" uwidoczniony pod danym błędem.
Na potrzeby wprowadzonej w serwisie Allegro produktyzacji (grupowanie ofert tego samego produktu) w sklepie Comarch 2020.3 umożliwiono powiązanie towarów z produktami Allegro. Wystawienie swojej oferty na zasadzie podłączenia towarów do zdefiniowanych przez Allegro protoplastów spowoduje nadpisanie informacji o towarach jakie zostały wcześniej wysłane standardowym sposobem.
Informacje na temat produktyzacji znaleźć można w dokumentacji Allegro
W panelu administracyjnym e-Sklepu, na liście zamówień pochodzących z Allegro, umożliwiono wyświetlanie danych Kupującego, Odbiorcy i Faktury. Dane Kupującego i dane do faktury dostępne są na zamówieniu pochodzącym z Allegro na zakładce "Kontrahent", natomiast na zakładce "Dostawa i płatność" wyświetlane są dane Odbiorcy.
Od wersji sklepu 2020.3 w panelu administracyjnym dostępny jest parametr Zmień cenę na aukcji po zmianie ceny w sklepie odpowiadający za włączenie bądź wyłączenie automatycznej aktualizacji ceny towarów wystawionych na Allegro. Aktualizacja cen zajdzie wyłącznie dla tych towarów, których cena została obniżona.
We wszystkich standardowych szablonach Comarch umożliwiono wyświetlanie wymiarów przypisanych do podstawowej jednostki miary w systemie ERP lub w panelu administracyjnym e-Sklepu. Jeżeli towar ma skonfigurowane jednostki miary pomocnicze i przypisane są do nich wymiary, to one również będą widoczne po zmianie jednostki miary w szablonie.
W szablonie Szafir dodano funkcjonalność dzięki której użytkownicy będą mieli dostęp do wzoru pliku CSV, na podstawie którego będą mogli przygotować listę towarów w celu szybkiego zaimportowania ich do koszyka. Aby umożliwić użytkownikom pobranie przygotowanego wzoru pliku musi on posiadać nazwę "cart_importcsv_file" i zostać wgrany w panelu sklepu w obszarze "Ustawienia/Pliki użytkownika".
W najnowszym szablonie Szafir, którego konfiguracja pozwala przeglądać asortyment niezalogowanym użytkownikom, umożliwiono prezentowanie sugerowanej ceny detalicznej na rzecz ceny poprzedniej. W celu uruchomienia funkcjonalności należy:
Zmiany należy zapisać i opublikować.
W ustawieniach szablonu Szafir został dodany parametr "Prezentuj informacje o stanach magazynowych dla klientów niezalogowanych" w celu zablokowania dostępu do tej informacji użytkownikom nie posiadającym konta. Domyślnie w szablonie Szafir ilości produktów są prezentowane dla klientów niezalogowanych, aby to zmienić, należy opcję ustawić w pozycji "NIE"
W najnowszych wersjach szablonów Comarch towary wyświetlają się jako archiwalne gdy:
Konfigurator produktów jest to funkcjonalność umożliwiająca użytkownikowi sklepu skompletowanie zamówienia (np. zabudowę kuchni). Do jej działania wymagana jest aktywna usługa Comarch e-Sklep Sync w wersji 2020.3 oraz modyfikacja szablonu, która zostanie umieszczona w dokumentacji sklepu
W Comarch e-Sklep 2020.3 pojawiła się obsługa dodawania towarów zgrupowanych (fantomów) do koszyka w przypadku, gdy towary podrzędne posiadają inne jednostki niż towar nadrzędny.
Standardowo jednostki są pobierane z towaru nadrzędnego. Aby skorzystać z powyższej funkcjonalności należy skontaktować się z Comarch poprzez System Obsługi Zgłoszeń i wyrazić potrzebę dodania funkcjonalności w sklepie.
W najnowszej wersji sklepu poprawiono mechanizm synchronizacji rabatów z Comarch ERP Optima. Rabaty przesyłane są niezależnie od typu eksportu - pełnego czy różnicowego.
W przypadku gdy w ustawieniach domyślnego sposobu wyszukiwania zaznaczono wszystkie opcje (z wyrażeniem, ze wszystkimi słowami, z którymkolwiek ze słów, z częścią słowa), a w wyszukiwarce wpisano słowa odnoszące się do nazw dwóch różnych towarów, to wyszukiwarka nie zwracała żadnych wyników. Obecnie funkcjonalność działa poprawnie.
Comarch e-Sklep 2020.3 współpracuje z systemami Comarch ERP od wersji 2020
Zachęcamy do zapoznania się z dokumentacją prezentującą pełną listę nowości i ulepszeń wprowadzonych w Comarch e-Sklep 2020.3