To już oficjalne – jeszcze przed końcem roku w nowych wersjach Comarch ERP pojawi się beta ChatERP. To interaktywny asystent użytkownika działający na zasadach sztucznej inteligencji.
Według zapowiedzi narzędzie będzie w stanie aktualizować swoją wiedzę o stanie procesów oraz zgromadzonych danych w czasie rzeczywistym i na tej podstawie udzielać odpowiedzi i wsparcia użytkownikowi.
To, co wyróżnia to rozwiązanie to możliwość komunikacji w języku naturalnym, co znacznie ułatwia i przyspiesza proces wdrażania nowych użytkowników. Komunikacja z Comarch ChatERP przypomina zwykłą konwersację międzyludzką - asystent ten nie tylko odpowiada na pytania, ale także pamięta historię rozmów i jest w stanie kontynuować wątki rozmowy, dostosowując swoje odpowiedzi do kontekstu – Mariusz Zygmułka, Dyrektor AI/ML w Sektorze Comarch ES. (cyt. za comarc.pl)
Zapowiadana do uruchomienia wersja ChatERP będzie w stanie:
Demonstracja, którą mieliśmy okazję obejrzeć podczas Partnerstwa 2023 pozwala optymistycznie spojrzeć na realizację tych zapowiedzi.
Dzięki konwersacyjnej formule użytkownik dostaje gotowe odpowiedzi i informacje, zamiast linków do instrukcji. Ma to z jednej strony zniwelować barierę wejścia dla nowych użytkowników, a z drugiej strony ułatwić pracę osobom z większym doświadczeniem na przykład przy zmianach przy aktualizacji, ponieważ udzielane przez Chat ERP odpowiedzi mają być automatycznie dostosowane do rodzaju i wersji bieżącego oprogramowania.
W kolejnych odsłonach ChatERP ma być w stanie sugerować automatyzacje dla często powtarzanych operacji, a docelowo realizować konkretne zadania w oparciu o bieg konwersacji. Zapowiada się bardzo ciekawy i ambitny projekt, który będziemy z zainteresowaniem obserwować.