Wprowadzony z czerwcową wersją Comarch ERP Optima interfejs webowy to duże ułatwienie dla biur rachunkowych. Pierwsze udostępnione funkcje dotyczą bowiem operacji wielofirmowych i komunikacji z klientami.
Zaraz po zalogowaniu użytkownik otrzymuje listę dokumentów otrzymanych od firm obsługiwanych poprzez IWD (Internetową Wymianę Dokumentów) oraz graficzne zestawienie statusu miesiąca (otwarty/zamknięty) z możliwością podejrzenia listy klientów z aktualnym statusem.
Aby zalogować się do interfejsu webowego konieczne jest połączenie konta użytkownika Comarch ERP Optima Chmura Standard z kontem Comarch Cloud Portal (jeśli jeszcze go nie posiadasz, możesz założyć je tu: https://pomoc.comarch.pl/ccp/index.php/dokumentacja/zakladanie-konta/)
Po przejściu do zakładki „Operacje wielofirmowe” wyświetlana jest lista firm, na których możliwe są do wykonania operacje seryjna obsługa deklaracji i zaliczek:
Możliwe jest również seryjne generowanie raportów. Dowiedz się więcej Jakie operacje seryjne są dostępne w Comarch ERP Optima w przeglądarce?
Korzystając wersji przeglądarkowej Comarch ERP optima pracownik biura rachunkowego ma także możliwość edycji informacji o danym kliencie, takich jak status klienta, informacja czy dostarczono dokumenty oraz czy biuro zamknęło miesiąc, wysokość składki wypadkowej, podatku CIT, a także stawki za usługi księgowe.
Pozostałe informacje w zakładkach dotyczących Deklaracji i zaliczek, Środków trwałych oraz Płac i kadr wyświetlane są automatycznie na podstawie operacji wykonanych w danej firmie.
Jeśli biuro rachunkowe ma w Comarch ERP Optima skonfigurowaną Internetową Wymiane dokumentów, wówczas w interfejsie przeglądarkowym dostępna jest także zakładka „Rozmowy z klientem”. Jest to komunikator tekstowy, za pomocą którego można wysyłać do klienta (oraz odbierać) wiadomości oraz załączniki. Rozmowy są prowadzone w formie wątku, który może zostać zakończony przez biuro rachunkowe – pozwala to na łatwe odfiltrowanie tematów zamkniętych.
Comarch ERP Optima dostępna jako usługa online pozwala na pełną obsługę klientów przez przeglądarkę, niezależnie od lokalizacji biura, dzięki czemu księgowi mogą pracować zdalnie, mobilnie i bez strat czasu wynikających z przełączania systemów. Ograniczenie funkcjonalności do samego zarządzania operacjami ułatwia także odnalezienie się w systemie i skupienie na realizacji zadań.
Jeśli zainteresowały Cię możliwości Comarch ERP Optima Online z obsługą operacji wielofirmowych napisz do nas lub zamów demo.