Zmiany wprowadzone w najnowszej wersji Comarch ERP Optima
W związku z nowymi przepisami dotyczącymi tarczy antykryzysowej w Comarch ERP Optima 2020.5.1:
- Umożliwiono naliczanie pracownikom medycznym zasiłku chorobowego płatnego 100% z tytułu kwarantanny oraz niezdolności do pracy spowodowanej COVID-19.
- Wprowadzono standardowe strefy umożliwiające ewidencję pracy zdalnej oraz czasu przestoju płatnego 100% lub 50%.
- Dodano nowy formularz zaliczki na PIT-36L umożliwiający odliczenie od dochodu ulgi na COVID-19.
- Dodano możliwość rezygnacji od marca 2020 roku z uproszczonej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT) oraz prawnych (CIT).
Z pozostałych zmian:
- Wprowadzono nowe formaty dedykowane dla Citi Handlowy, służące do eksportu przelewów do plików XML, Elixir oraz Flat File.
- Umożliwiono seryjne zatwierdzanie dokumentów płatnych gotówką oraz kartą płatniczą.
- Dodano możliwość tworzenia Zleceń nadania przesyłek do Faktur Pro Forma, Faktur Zaliczkowych, Przesunięć Międzymagazynowych, Rozchodów Wewnętrznych oraz do Zleceń serwisowych. Ponadto, umożliwiono seryjne generowanie Zleceń nadania przesyłek do dokumentów zaznaczonych na liście.
- Wprowadzono możliwość seryjnej zmiany kodów JPK_V7 dla dokumentów oraz dla kontrahentów.
- Rozszerzono możliwość seryjnej zmiany atrybutów o kolejne dokumenty handlowe i magazynowe oraz wprowadzono możliwość seryjnej zmiany atrybutów grup towarowych.
Pełną listę nowości i zmian znaleźć można w dokumentacji:
Nowości i zmiany - Comarch ERP Optima 2020.5.1
Pobierz pełną wersję oprogramowania Comarch ERP Optima 2020.5.1:
Przejdź do strony pobierania
Obsługa Comarch ERP Optima z zakresu zmian w przepisach
Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak w Comarch ERP Optima odnotować nieobecność typu kwarantanna, zaewidencjonować pracę zdalną, czy w jaki sposób odnotować odroczenie wpłat do urzędu skarbowego z tytułu zaliczki na podatek PIT-4R, zapoznaj się z artykułem:
Instrukcja Comarch ERP Optima