Zadzwoń do nas Mapa dojazdu

Banki wybierają Optimę!


31 sierpnia 2016

jasne logo neoBANKU

 

Wdrożenie JPK w NeoBanku

Branża bankowa coraz częściej wybiera rozwiązania Comarch ERP. Dowodem na to jest nasze najnowsze wdrożenie w jednym z Poznańskim banków. Ze względu na nowe obowiązki sprawozdawcze zgodności z ustawą o JPK oraz w celu usprawnienia księgowości na potrzeby własne, władze neoBanku wybrały nas na swojego opiekuna. Naszym zadaniem było m.in. integracja nowego rozwiązania z istniejącymi systemami bankowymi na potrzeby raportowania do Komisji Nadzoru Finansowego.

 O firmie

W wyniku zmiany ordynacji podatkowej, dotyczącej obowiązku wprowadzenia Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK), władze Wielkopolskiego Banku Spółdzielczego podjęły decyzję o rozwinięciu infrastruktury informatycznej o nowe rozwiązania związane z możliwością wygenerowania JPK_VAT na sierpień 2016 włącznie oraz JPK_FA – w przypadku zażądania przez organy podatkowe. Wybranym przez neoBANK rozwiązaniem jest wdrożenie systemu Comarch EPP OPTIMA, jako oprogramowania sprawdzonego, dopasowanego do polskich przepisów prawnych.*

Zakres wdrożenia w neoBanku-u obejmował:

  • integrację rozwiązania Comarch ERP Optima z systemem informatycznym Banku,
  • dostosowanie konfiguracji i funkcjonalności systemu Comarch ERP Optima pod kątem obowiązków ewidencyjnych i sprawozdawczości jakim podlegają instytucje finansowe,
  • stworzenie nowych dedykowanych rozwiązań poszerzających funkcjonalność systemu Comarch ERP Optima,
  • import danych historycznych neoBANKU (rejestru sprzedaży i zakupów) do nowego rozwiązania – w taki sposób aby nie zakłócić bieżącej pracy w firmie,
  • wdrożenie obiegu dokumentów w zakresie ewidencji skanów dokumentów.

 

Korzyści

Dzięki wdrożeniu Comarch ERP Optima, pracownicy neoBANKU zyskali możliwość:

  • automatyzacji procesów wyliczania i wysyłania sprawozdania w formie JPK: zarówno w formie DEK VAT7 VAT UE – posiadając całą historię danych w jednym miejscu,
  • dynamicznego raportowania, rozliczania kosztów i przychodów,
  • łatwiejszej, sprawniejszej obsługi podstawowych czynności,

Jako nowy użytkownik rozwiązań Comarch, pracownicy neoBanku mogą liczyć na wsparcie ze strony naszych konsultantów oraz możliwość stworzenia kolejnych funkcjonalności - dopasowanych do oczekiwań Klienta.

 

*Od 2008 roku Wielkopolski Bank Spółdzielczy prowadzi działalność pod nazwą handlową neoBank - pod którą oferuje całość swoich usług i produktów.