Jak przygotować sklep internetowy na przerwę świąteczną?
17 grudnia 2021
Każdy potrzebuje odpoczynku
Zbliżają się święta, jeden z najgorętszych okresów w kalendarzu każdego handlowca. Niezależnie jednak od tego, czy prowadzisz małą, czy wielką firmę każdy sklep potrzebuje czasem przerwy. Co w takim razie należy zrobić, żeby czasową niedostępnością sklepu nie popsuć sobie relacji z klientami?
Zaplanuj z wyprzedzeniem
Dobrze przygotowany plan działania obejmuje też konieczne przerwy. Oczywiście niektórych sytuacji nie można przewidzieć, ale świąteczne urlopy wypoczynkowe, remanent czy prace konserwacyjne raczej do nich nie należą.
Jeśli wiesz na przykład, że musisz zamknąć sklep od 24 grudnia, bo nie będzie komu realizować zamówień, albo masz taką politykę działania, że okres świąt to czas na odpoczynek możesz z wyprzedzeniem przygotować na to swoich odbiorców
Powiadom klientów
Klienci nie lubią być zaskakiwani. Ani niespodziewanymi promocjami, ani tym bardziej nagłym zamknięciem sklepu.
- Wybierz właściwy czas. Nie informuj klientów w niedzielę wieczorem, że w poniedziałek zamykasz. Dobrze jest przekazać im informację z wyprzedzeniem na tyle dużym, żeby możliwe było zrealizowanie zamówień złożonych w ostatniej chwili.
- Wykorzystaj wszystkie kanały. Prowadzisz newsletter? Masz bloga, profil na Facebooku, Twetterze i Instagramie? Świetnie. We wszystkich tych kanałach podaj informację o zmianie pracy sklepu. Pamiętaj, że twoi odbiorcy bywają w różnych miejscach w różnym czasie i niekoniecznie są obecni w tych samych socjal mediach co twoja firma.
- Pamiętaj o przypadkowych odwiedzających. Być może ktoś trafi do twojego sklepu po raz pierwszy krótko przed planowaną przez ciebie przerwą. Jeśli nie zauważy nigdzie informacji o zamknięciu może chcieć zrobić zakupy w czasie, gdy sklep nie będzie dostępny lub nie będzie on świadomy wydłużonego czasu realizacji zamówień. Takie sytuacje rzadko kończą się pozytywną opinia o sklepie.
Korzystając z Comarch e-Sklep masz kilka możliwości poinformowania swoich odbiorców o zmianach w funkcjonowaniu sklepu
- Newsletter - wysyłany bezpośrednio poprzez panel administracyjny sklepu w zakładce E-marketing lub podłączoną wtyczkę systemu mailingowego (konfigurację integracji z systemem FreshMail znajdziesz w panelu w zakładce Ustawienia > Ustawienia sklepu > Mailing)
- Blog - wpis blogowy będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli masz do przekazania wiele informacji, na przykład jak będzie przebiegać w tym czasie wysyłka, jak długo będzie trwała przerwa itp.
- Komunikaty - to bloki informacyjne, które pojawiają się przy pierwszym wejściu na stronę, jak na przykład informacja o wykorzystaniu ciasteczek. Podobne ogłoszenie w formie pop-up lub paska informacyjnego skonfigurujesz w panelu w zakładce Ustawienia > Treści > Komunikaty
- Bannery - o ile komunikaty pojawiają się na samym początku wizyty na stronie, o tyle często zostają odruchowo zamykane przez użytkowników bez czytania. Alternatywą jest umieszczenie informacji o planowanych zmianach na głównym bannerze e-Sklepu (lub bannerach pomocniczych, jeśli twój szablon ma je zainstalowane). Ustawienia bannerów znajdziesz w zakładce Wygląd sklepu
- Dodatkowe powiadomienia - ostateczną formą powiadomienia o zmianach w sklepie może być dodanie do informacji w koszyku zgody na wydłużenie czasu realizacji zamówienia, a następnie dodanie informacji o wyrażonej zgodzie w mailach transakcyjnych
Prace serwisowe / Przerwa techniczna w szablonie Topaz
W szczególnych sytuacjach możesz chcieć całkowicie wyłączyć dostępność sklepu dla klientów. Od wersji e-Sklep 2022 w szablonie Topaz zostało to ułatwione. Możesz włączyć Przerwę Techniczną w panelu sklepu Wygląd sklepu > Ustawienia - na samym dole znajduje się ramka Przerwa Techniczna. Po przestawieniu kontrolki na "tak" zamiast twojego sklepu odwiedzającym wyświetla się strona z komunikatem o przerwie technicznej.
Pamiętaj, że tryb przerwy technicznej nie wpływa w żadnym stopniu na okres obowiązywania umowy ani kwestie rozliczenia za użytkowanie e-Sklepu
Potrzebujesz pomocy przy swoim e-Sklepie?
Skontaktuj się z nami, a nasi eksperci pomogą ci wprowadzić potrzebne zmiany
Napisz do nas