Zadzwoń do nas Mapa dojazdu

Nowy obowiązek informacyjny e-sprzedawców. Unijna platforma internetowa ODR


17 stycznia 2016

Informujemy, że w związku z Rozporządzeniem UE nr 524/2013 od dnia 09.01.2016 każdy sklep internetowy ma obowiązek informowania swoich klientów o możliwości rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej ODR (online dispute resolution), mimo, iż sama platforma zacznie działać dopiero od 15 lutego 2016 roku.

Do obowiązku sprzedawcy należy:

  1. Udostępnienie w widocznym miejscu (najlepiej Regulamin oraz zakładka Reklamacje) linku do platformy ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  2. Udostępnienie adresu poczty elektronicznej służącej do nawiązania kontaktu  z przedsiębiorcą
  3. Uzgodnienie podmiotu ADR do rozstrzygania sporów aby umożliwić rozstrzyganie skarg.

Celem platormy jest ułatwienie i tym samym skrócenie czasu sporów oraz ograniczenie kosztów sądowych procesu składania reklamacji i rozwiązywania sporów w przypadku, gdy konsument dokonuje zakupów w innym z państw członkowskich.

Informacje o możliwości skorzystania z platformy ODR zaleca się umieścić na stronie z regulaminem sklepu internetowego oraz podstronach dotyczących reklamacji. Ponad to, przedsiąbiorca powinien poinformować konsumenta o dostęie do platformy ODR również w sytucaji, w której konsument złoży w sklepie reklamacje.